CASTODIAN: GUARDING HEADS. SAVING LIVES.

WEB | SOCIAL | E-MAIL | STRATEGIE | FOTOGRAFIE | COPY

 

Ieder jaar sterven circa 400.000 motorrijders in het verkeer: zij vertegenwoordigen 28% van het totaal aantal verkeersongelukken met een dodelijke afloop. En tenminste 75% hiervan wordt veroorzaakt door hoofdletsel, als gevolg van onveilige helmen en slechte hulpverlening.

 

Wij gaan dit veranderen.

 

Sterker nog, we hebben er onze missie van gemaakt.

De naam CASTODIAN is ontstaan uit een combinatie van twee woorden: het Spaanse woord ‘Casco’, wat staat voor ‘Helm’, samengevoegd met het Engelse woord ‘Custodian’, wat ‘Beschermer’ betekent.

Dit initiatief werd geboren uit meer dan 25 jaar kennis, ervaring en – het belangrijkste – het verbijsterende feit dat de waarschijnlijk méést kwetsbare groep verkeersdeelnemers de afgelopen jaren (vaak onbewust) nog méér levensgevaarlijke risico’s heeft gelopen dan nodig was en nog steeds loopt.

WAT WE DOEN VOOR CASTODION

In CASTODIAN vonden we meer dan een klant. De missie waar deze stichting zich voor inzet is een nobele. En ambitieus, dat ook. Maar het is ook broodnodig want duizenden helmdragers lopen onnodig risico’s. Daarom moet de kennis die ze hebben worden verspreid. En vlot ook.

We hebben de verschillende doelgroepen gesegmenteerd, bijpassende acties geformuleerd, marktonderzoek gedaan en op basis daarvan een contentplan geschreven.

We ontwikkelden het platform www.castodian.com (WordPress) in zowel het Engels en het Nederlands. Deze website moet de komende jaren uitgroeien tot een plek waar motorrijders waardevolle informatie vinden die hun veiligheid op het asfalt verbetert. Die informatie vinden ze in de vorm van bijvoorbeeld product reviews, interviews, podcasts, blogs en nieuwsberichten. Maar dat is nog niet alles.

Uiteindelijk moet dit platform een plek worden waar helmdragers informatie uitwisselen, ervaringen delen, aanbevelingen doen en samen de verkeersveiligheid blijven verbeteren.

CASTODIAN case | www.pennut.nl
CASTODIAN case | www.pennut.nl
CASTODIAN case | www.pennut.nl

DIT DOEN WE NOG MEER

We doen marktonderzoek, schieten plaatjes, schrijven teksten, zetten e-mailmarketing in en zorgen voor een doorlopende aanwezigheid op de socials. We zijn sparringpartner voor het bestuur, maken we custom designs en blijven de contentstrategie ontwikkelen.

Meer informatie over CASTODIAN vind je op www.castodian.com. Wil je meer weten over deze case? Neem dan contact met ons op. Vinden we leuk want dan kunnen we je er alles over vertellen.

Bart Balm | Content Creator & Co-owner @ Pennut

MEER WETEN OVER DEZE CASE?

12 + 7 =