Starten met online marketing

vrijdag 23 augustus 2019

Ga je starten met online marketing? Dan zullen de online marketingtermen je al snel om de oren vliegen. SEO, CRO, CPC, customer journey: termen waar je als nieuwkomer weinig tot geen kaas van hebt gegeten. Maar aangezien je wel het nut van online marketing inziet, zit er weinig anders op dan in de spreekwoordelijke studieboeken te duiken. Let’s go.

 

Het is buitengewoon belangrijk dat iedere organisatie zich ook online tot hun doelgroep richt en dat doe je dus door middel van online marketing.

Wat is online marketing?

Online marketing is een verzamelterm waar veel specialisaties onder vallen, waaronder SEO (zoekmachineoptimalisatie), SEA (advertising), contentmarketing, conversieoptimalisatie en nog veel meer. Online marketing richt zich op de (onvoorstelbaar grote) groep mensen die online op zoek zijn naar informatie, producten kopen of diensten afnemen. Het is dus buitengewoon belangrijk dat iedere organisatie zich ook online tot hun doelgroep richt en dat doe je dus door middel van online marketing.

Starten met online marketing

Starten met online marketing kan dus best een beetje overweldigend zijn maar de moeite die je erin stopt betaalt zich terug, dat beloven we je. Starten met online marketing kan overigens ook heel goed zelfstandig, zonder de kostbare hulp van een online marketingbureau. Je kan bijvoorbeeld heel goed je eigen social mediakanalen opzetten en onderhouden, je eigen website onderhouden en schrijven over je beroep en de successen die je behaalt. Het is alleen de manier waarop je dit doet die bepaalt of je er successen mee boekt of niet.

Laten we trouwens vooropstellen dat een goed online marketingbureau van onschatbare waarde is voor de groei van jouw organisatie. Maar we begrijpen heel goed dat niet iedere starter of organisatie zich de (intensieve) hulp van een online marketingbureau kan permitteren. Sterker nog, rondom dat idee is onze hele organisatie gebouwd.

En hoe zit het dan met offline marketing?

Offline marketing is nog steeds ontzettend relevant, mits het aansluit op de online marketingactiviteiten van je organisatie. De tijd dat brochures, visitekaartjes en banners verdwijnen is nog lang niet aangebroken. Marketing draait om een gevoel dat altijd aanwezig moet zijn. Het gevoel dat jouw doelgroep heeft bij jouw merk moet overal voelbaar zijn, dat versterkt de band die mensen met je merk hebben.

Meer weten over online marketing?

Ben je nieuwsgierig geworden naar online marketing en wil je er meer over weten, bijvoorbeeld hoe online marketing jouw (nieuwe) bedrijf kan helpen? Schrijf je dan in voor ons kennis- of combipakket waarmee we je in een jaar tijd veel vertellen over online marketing, waaronder SEO, social media, advertising en contentmarketing. Wil je weten hoe dit precies werkt? Lees dan hier meer over hoe wij jou kunnen helpen.