Een goede ‘Over ons’-pagina

door | jan 6, 2023 | Branding

Mensen doen zaken met mensen. Niet met bedrijven. De meeste producten kan je tegenwoordig overal kopen. De ondernemingen die een goed verhaal vertellen zijn de ondernemingen waar mensen graag in investeren. Zoals Simon Sinek al zei in zijn boek ‘Start with WHY’: “People don’t buy what you do; they buy why you do it.

Geef ze een excuus

De ‘Over ons’ pagina is één van de meest bezochte pagina’s van je hele website. Mensen willen uitvogelen waarom jij doet wat je doet. Ze willen geïnspireerd worden. Ze willen overgehaald worden om in jou te investeren. Ze zoeken een excuus; een verhaal waarmee ze zichzelf kunnen identificeren. Als jouw verhaal ze een goed gevoel geeft, investeren ze in je.

Schrijf eerlijk en oprecht. Schrijf zelfverzekerd, zonder borstklopperij. Schrijf vanuit je eigen overtuiging. Wees niet bang voor de mening van anderen. Zelfs niet voor het aantal zoekwoorden en de spiders van Google. Durf jezelf te laten zien. Dat trekt de klanten aan die ook in jouw verhaal geloven en dat zijn de klanten waar je graag mee wil werken.

Schrijf, schrap, schaaf en verscherp

De inspiratie voor dit verhaal haal je uit je eigen WHY. Vogel uit waarom jij de dingen doet die je doet, voor wie je dat doet, en vertaal dat naar een zielvol stuk tekst. Schrijf, schrap, schaaf en verscherp. Net zo lang tot je een onweerstaanbaar verhaal hebt waar mensen in willen investeren.

Dit is precies waar wij start-ups mee helpen. De ‘Over ons’ pagina is natuurlijk het product van onze inspanningen maar wat we feitelijk doen is jouw WHY vinden en vertellen. Wat ons betreft is dit het fundament van alles. Jouw WHY staat aan de basis van een goede ‘Over ons’ pagina maar is ook de drijvende kracht achter je doorzettingsvermogen.

Oh, en als laatste: probeer een betere paginatitel te bedenken dan ‘Over ons’.

Auteur: Bart Balm

I’m a creative marketing professional with a soft spot for inbound marketing and brand marketing. I love to create promising concepts and nurture meaningful brands.

I’ve got many years of experience with content marketing, e-mail marketing, SEO, social media marketing and website optimization. But also with project management, business development. finance and operational management.

These past years I’ve worked as an independent commercial copywriter, set up a branding and marketing agency and founded an agency which helps start-ups understand and effectively use marketing. I’ve also started the Pennut Foundation with my wife, worked as a sr. content specialist for a bigger online marketing agency and consulted many more.