Pennut,
aangenaam

De meeste merken zijn gewend om zichzelf vanuit de markt te bekijken en zich te spiegelen aan hun doelgroep. Ze kijken outside in en zijn imago gaan verwarren met identiteit. Maar in een wereld waar mensen marketing-moe zijn en snakken naar authenticiteit, is het tijd voor een andere filosofie. Want alleen authentieke merken prikken door de natuurlijke bullshitmeter van mensen heen en weten impact te maken.

Wat je doet is kopieerbaar. Wie je bent niet

Wij zijn Pennut, een purpose driven agency voor organisaties die ergens voor durven staan. Voor organisaties die een gepassioneerd verhaal te vertellen hebben en geloven in de collectieve meerwaarde van hun organisatie, ook vanuit een sociaal-maatschappelijk oogpunt. Want wat je doet is kopieerbaar maar wie je bent niet. Deze waarden staan aan de basis van alles wat we doen.

Onze missie

Marc Zuckerburg wilde mensen dichter bij elkaar brengen. Philip Knight hoopte eens zonder bebloede hakken over de finish komen. Elon Musk geloofde er vurig in dat elektrisch rijden de wereld zou veranderen. En Bill en Melinda Gates wilden de gezondheidszorg over de hele wereld verbeteren.

De mooiste, meest succesvolle ondernemingen ter wereld werden eens geboren vanuit een vurig verlangen een verschil te maken in het leven van zichzelf en in dat van anderen. Dit verlangen is het fundament van ieder succesvol bedrijf. Het is van onschatbare waarde voor een inspirerend organisatieverhaal.

Wij vinden deze verhalen de mooiste verhalen die er zijn. Daarom hebben we er onze missie van gemaakt deze verhalen te vertellen. En tegelijkertijd maken we er de wereld stukken mooier mee.

Wat betekent authenticiteit eigenlijk?

Ieder merk wil (of moet) tegenwoordig authentiek zijn. Sterker nog, authenticiteit is randvoorwaardelijk voor duurzame groei, zoals we hierboven beschreven. Maar wat betekent dat eigenlijk: ‘authentiek zijn’?

Authenticiteit is een rekbaar begrip en laat zich lastig duiden, laat staan protocolleren. Daarom vinden organisaties het over ’t algemeen lastig om hun eigen, authentieke identiteit te (h)erkennen en in te zetten.

10 waarden voor een authentiek merk

David Boyle beschreef in zijn boek ‘Authenticity: Brands, Fakes, Spin and the Lust for Real Life‘ 10 waarden die het begrip authenticiteit duiden.

Een authentiek merk is:

    .01

    Etisch

      .02

      Natuurlijk

        .03

        Eerlijk

          .04

          Simpel

            .05

            Ongekunsteld

              .06

              Duurzaam

                .07

                Prachtig

                  .08

                  Geaard

                    .09

                    Driedimentionaal

                      .10

                      Menselijk

                        Wil je weten hoe we deze waarden in de praktijk brengen? Neem dan contact met ons op. Dat kan via het contactformulier of een directe e-mail naar bart@pennut.nl.

                        Weten welke 20 tips bij deze 10 waarden horen? Download dan ons manifest.

                          Van authenticiteit naar duurzame groei

                          Zodra je weet wie je bent, waar je voor staat en vanuit die waarden naar jouw organisatie kijkt, ontstaan de mooiste organisatieverhalen. Vanuit die positie ben je in staat om duurzaam te groeien, ruis te elimineren en door de bullshitmeter van anderen te breken.

                          Duurzaam ondernemen betekent dus niet alleen groener ondernemen, maar vooral ook eerlijker, impactvoller en op een betrokken, verantwoordelijke manier die bij jou past.

                            Het team

                              Bart Balm | Pennut

                              Bart Balm

                                Margreet Balm-Hendriks | Pennut

                                Margreet Balm-Hendriks

                                  Klaar voor?

                                  Wij werken met ondernemers die in zichzelf geloven en overtuigd zijn van hun toegevoegde waarde. Onze partners zijn ondernemers die écht een verschil willen maken. Toewijding, passie en een onbedwingbare intrinsieke motivatie zijn belangrijke succesfactoren. Zij vormen het fundament onder onze samenwerkingen. Ze zijn zelfs zó belangrijk dat ze niet mogen ontbreken.

                                  Marc, Philip, Elon, Bill en Melinda hebben in ieder geval één ding gemeen: ze durfden de sprong te wagen. Dankzij hun gepassioneerde overtuigingen werden ze ontzettend succesvol. Nu jij nog.

                                  Neem contact op!